zondag 28 juni 2015

De wonderlijke wereld van coderen (html en css)





Na een lange tijd zonder bloggen heb ik weer besloten om te pakken. Maar eerlijk gezegd wist ik een lange tijd niet waar ik moest beginnen. Inspiratie voor artikels had ik niet. Dus besloot ik me maar te focussen op mijn layout. Zoals je misschien nu al kan zien is hij toch al een stukje veranderd. Geloof me, voor mij is dit al heel wat!


Ik neem aan dat ik jullie de vorige layout niet hoef te laten zien. Dit was namelijk standaard. Om even bij het begin te beginnen, om je layout te veranderen heb je html nodig. En laat ik daar nou geen sikkepit van weten (dan gaat het invoegen van css me beter af). Met die conclusie ben ik op internet op zoek gegaan naar html tutorials van andere bloggers. Ik kwam uit op de blog  van Nicole. De artikels waren erg handig! Zeker een aanrader voor als je ook moeite hebt met html!

Wat is veranderd?

  •  Als eerste heb ik de randen om mijn foto's wegehaald, hiervoor zette ik eerst een testartikel online zoals je kan zien. Een tijd terug wist ik niet eens dat je dit kon weghalen! Tot ik een tip kreeg dat je het met css moest doen. CSS? Dat klonk me niet bekend in de de oren. Na wat zoekwerk kwam ik uiteindelijk op een site.  Klik hier voor de link! Het is helemaal niet moeilijk! 

  • Ook centeerde ik mijn de titel van mijn artikel. Dit hoef je maar eenmalig te doen. Dit is wel een stukje moeilijker. Klik hier voor de link. 
Het zijn maar twee kleine aanpassingen maar nu ik ga het resultaat zie gaat er een wereld voor me open. Als ik eerlijk ben had ik niet verwacht dat het toch een heel verschil maakt. Het ziet beter uit. Maar ik ben er nog lang niet! 


Liefs, 

Happily

Geen opmerkingen:

Een reactie posten